Powiedz, na jakich przedmiotach szkolnych uczniowie byli najbardziej narażeni na rusyfikację albo germanizację? Uargumentuj swoje stanowisko.
Moim zdaniem uczniowie najbardziej na proces rusyfikacji i germanizacji byli narażeni na lekcjach historii, geografii, języka polskiego. Nauczyciele na tych lekcjach mogli prezentować zakrzywiony obraz przeszłości, prezentować niewłaściwe zdania na temat przynależności danych terenów do terytorium polskiego. Ponadto na lekcjach języka polskiego uczniowie mogli nie poznawać języka ojczystego, zajmować się tłumaczeniem tekstów na język niemiecki, czy rosyjski, a także nie poznawali najważniejszych dzieł kultury polskiej.
Dobry argument to taki, który jest uzasadniony. Przy tworzeniu argumentów warto stosować następujący schemat: „Ja uważam, że (moje zdanie), ponieważ (miejsce na uzasadnienie)”.
Rusyfikacja – proces narzucenia kultury rosyjskiej Polakom w okresie zaborów
Germanizacja – proces narzucenia kultury niemieckiej Polakom w okresie zaborów.
Ćwiczenie 5.
112Ćwiczenie 2.
114Ćwiczenie 3.
120Ćwiczenie 7.
121Ćwiczenie 8.
121Ćwiczenie 9.
121Ćwiczenie 11.
127Ćwiczenie 1.
134Ćwiczenie 4.
135Ćwiczenie 7.
136Ćwiczenie 12.
136Ćwiczenie 3.
144Ćwiczenie 5.
144Ćwiczenie 3.
148Ćwiczenie 8.
148Ćwiczenie 2.
150Ćwiczenie 5.
150Ćwiczenie 2.
158Ćwiczenie 3.
158