Zastanówcie się, czy o niepodległość można walczyć w inny sposób, niż zbrojny.
Przykładowe rozwiązanie:
O niepodległość można walczyć na inne sposoby niż tylko zbrojny. Okupacja związana jest nie tylko z zajęciem terytorium danego kraju, ale także z niszczeniem kultury, narzucaniem kultury i wartości przez okupantów. Dlatego też działalność poetów, pisarzy, kabaretów, piosenkarzy, aktorów i wielu innych ludzi, którzy podtrzymywali i praktykowali ojczystą kulturę, walczyli na swój sposób o niepodległość.
Zastanów się, co wiąże się faktem bycia pod okupacją. Jak żyli zwykli obywatele? Co zostało im zabrane? Do czego byli zmuszani? Czy musieli zachowywać się inaczej niż do tej pory? Czy mogli swobodne kultywować tradycje? Przeanalizuj te kwestie i zapisz swoje wnioski. W razie problemów skorzystaj z dodatkowych źródeł informacji.
Ćwiczenie 5.
112Ćwiczenie 2.
114Ćwiczenie 3.
120Ćwiczenie 7.
121Ćwiczenie 8.
121Ćwiczenie 9.
121Ćwiczenie 11.
127Ćwiczenie 1.
134Ćwiczenie 4.
135Ćwiczenie 7.
136Ćwiczenie 12.
136Ćwiczenie 3.
144Ćwiczenie 5.
144Ćwiczenie 3.
148Ćwiczenie 8.
148Ćwiczenie 2.
150Ćwiczenie 5.
150Ćwiczenie 2.
158Ćwiczenie 3.
158