Mały Książę mógł przekonać się o tym, że ludzie są łatwowierni i można nimi manipulować. Chcą też za wszelką cenę podążać za modą. Wystarczy podać im dość mocny argument, ubarwić swoje słowa i są w stanie uwierzyć we wszystko.
Specjalista mówi o tym, że jak wystarczająco dobrze zareklamuje się jakiś produkt np. tygrysa, doda kolorowe reklamy, gwiazdy ekranu i będzie się zasypywać ludzi informacjami na temat tej rzeczy, są w stanie kupić wszystko. Najważniejsze dla ludzi jest być modnym.
Cytat mówiący o tym: “Wystarczy przeprowadzić kampanię, by dowieść ludziom, jak modne są tygrysy. [...] Wkrótce wszyscy będą przekonani, że bez tygrysa życie nie jest nic warte [...] Łatwiej sprzedać coś naprawdę bezużytecznego. Im więcej kurzu zbiera się na przedmiotach, tym bardziej ludzie je gromadzą. Kupują całe ich mnóstwo jedynie po to, by się przechwalać albo pognębić sąsiada. [...]”