Niestety nie możemy podać Ci gotowego rozwiązania. Podążanie za podpowiedziami pomoże Ci samodzielnie napisać pracę i ułatwi Ci naukę do egzaminu. Jesteśmy pewni, że dasz sobie radę! Powodzenia!
(akapit 1.)
Czy zgadzasz się z opinią, że zgoda buduje, a niezgoda rujnuje?
Jakie sytuacje, w których zgoda buduje, a niezgoda rujnuje, pamiętasz z omawianych lektur?
Na podstawie jakiej lektury obowiązkowej możesz poprzeć swoją tezę?
Na podstawie jakiego innego tekstu literackiego jesteś w stanie udowodnić swoje zdanie?
ROZWINIĘCIE
(akapit 2.)
W której z lektur obowiązkowych pojawia się sytuacja, w której zgoda buduje, a niezgoda rujnuje?
Jakie, według Ciebie, zachowania bohaterów są zgodne z przysłowiem „zgoda buduje, niezgoda rujnuje”?
Jakie są konsekwencje tych zachowań?
Które momenty w lekturze to potwierdzają?
(akapit 3.)
W której z innych lektur pojawia się sytuacja, w której zgoda buduje, a niezgoda rujnuje?
Jakie, według Ciebie, zachowania bohaterów są zgodne z przysłowiem „zgoda buduje, niezgoda rujnuje”?
Jakie są konsekwencje tych zachowań?
Które momenty w książce to potwierdzają?
ZAKOŃCZENIE
(akapit 4.)
Powtórz swoją tezę innymi słowami.
W skrócie odwołaj się do sytuacji z utworów, o których wspomniałeś.
Na zakończenie możesz nawiązać do doświadczeń bohaterów z innych książek lub własnych przeżyć.
ROZPRAWKAZasady oceniania (na podstawie wytycznych egzaminacyjnych) | |
Realizacja tematu wypowiedzi |
|
Elementy retoryczne |
|
Kompetencje literackie i kulturowe |
|
Kompozycja tekstu |
|
Styl | oficjalny |
Pamiętaj, że Nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na: język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. |