Bohatera poznajemy, kiedy postanawia uciec z domu. Dowiadujemy się, że obecne życie w domu uważa za „nieszczęsne bytowanie”, a szkołę uważa za „zapyziałą”. Odczuwa gorycz i rozczarowanie, między innymi postawą swoich rodziców (między innymi sytuacja z siostrą). Podobnie jak podmiot liryczny z wiersza „Lwy” w reakcji na rozżalenie postanawia wypuścić dom wraz z towarzyszem (Adrian z psem, chłopiec z wiersza z lwami). Obaj po pewnym czasie uznają, że pora na powrót, różni się jednak metoda (chłopiec z „Lwów” po prostu wraca, a Adrian ucieka się do różnych sztuczek, żeby zwrócić na siebie uwagę).
Przeczytaj sam początek tekstu. Napisz, co dzieje się w życiu bohatera, jaką decyzję właśnie podjął i dlaczego. Skup się na jego uczuciach (popatrz na bank słówek i wybierz te, które Twoim zdaniem pasują do przedstawionej sytuacji). Przypomnij sobie wiersz „Lwy”, w którym podmiot liryczny również postanowił opuścić dom. Porównaj obie sytuacje, biorąc pod uwagę opuszczenie rodziny, a następnie powrót.