Akcja przedstawiona we fragmencie rozgrywa się w dwóch miejscach: w domu Julka oraz w grze komputerowej. Dom Julka jest zupełnie zwyczajny, tradycyjnie wyposażony, domownicy wykonują swoje zadania, np. Julek się uczy albo gra, a mama gotuje obiad, itd. Drugi świat powieściowy, czyli gra komputerowa, pełny jest zwierząt zachowujących się jak ludzie. Lisica, bóbr, sarna rozmawiają ze sobą, kłócą się. Co ciekawe, lisica nosi zegarek.
W powieści mamy do czynienia z dwoma światami: pierwszy jest ukształtowany na wzór świata rzeczywistego, natomiast drugi świat ma charakter fantastyczny. W prawdziwym świecie niemożliwe jest, aby zwierzęta mówiły, kiwi latało, a koala i panda były rodzeństwem.
Przedstawione dwa światy powieściowe – dom Julka oraz gra zupełnie się różnią. Nietuzinkowe zachowania zwierząt w grze nadają wyjątkowości temu miejscu, co więcej niemożliwe jest, aby w prawdziwym świecie spotkać rozmawiające ludzkim głosem zwierzęta.