Niestety nie możemy podać Ci gotowego rozwiązania. Podążanie za podpowiedziami pomoże Ci samodzielnie napisać pracę i ułatwi Ci naukę do egzaminu. Jesteśmy pewni, że dasz sobie radę! Powodzenia!
Wstęp
(akapit 1.)
Co wydarzyło się w podanym fragmencie? Podaj kilka ogólnych informacji.
Rozwinięcie
(akapit 2.)
Którzy bohaterowie występują we fragmencie?
Jaka sytuacja została przedstawiona we fragmencie?
Jakie towarzyszą im odczucia?
Zakończenie
(akapit 3.)
Jakie emocje towarzyszyły głównemu bohaterowi? Skorzystaj z podanych określeń.
OPIS PRZEŻYĆZasady oceniania (na podstawie wytycznych egzaminacyjnych) | |
Realizacja tematu wypowiedzi | – Forma wypowiedzi: opis przeżyć.– Elementy do uwzględnienia: – Miziołek to dwunastoletni chłopiec, który każdego dnia mierzy się z nowymi przygodami;– cała klasa Miziołka podjęła trud wybrania przewodniczącego klasy. Zarazek został wybrany dla żartu.– Początkowo wybór ten bardzo bawił uczniów, z czasem zaczęli żałować tego wyboru.– Te emocje powodowały narastającą złość i żal.– Liczne wykrzyknienia podkreślają złość bohatera. |
Kompozycja tekstu | Twój opis przeżyć powinien zawierać minimum 3 akapity, każdy z nich musi być graficznie wyodrębniony. |
Styl | nieoficjalny |
Pamiętaj, że nauczyciel, sprawdzając Twoją pracę, zwróci także uwagę na język wypowiedzi, ortografię oraz interpunkcję. |