– relacjonuje zdarzenia:
„Julek podniósł się z zielonej podłogi. Kiedy w jego kierunku wyleciała druga czerwona kula, był przygotowany i odskoczył. Kolejnej kuli spodziewał się z przeciwnej strony. Wyleciała szybciej niż poprzednia, a za nią co najmniej dwadzieścia innych, z różnych kierunków. Julek skakał i skakał, aż w końcu miał dość”.
– opisuje miejsce, do którego trafił Julek po naciśnięciu klawisza „Enter”:
„Za nimi znajdowała się polana, na której rosły drzewa. Na drzewach wisiały worki z powyłapywanymi borsukami. Wokół leżały różnej wielkości klocki...”.
– zdradza myśli bohatera:
„Julek spojrzał przed siebie. Zobaczył rzekę i cztery mosty, dwa po jednej, dwa po drugiej stronie. Cóż w tym trudnego? – pomyślał i ruszył przed siebie”
– komentuje wartość programu edukacyjnego do nauki języka angielskiego:
„Trzeba przyznać, że program był bardzo dobrze zrobiony”
Pomimo tego, że narrator trzecioosobowy nie bierze udziału w akcji, nieobce są mu wszystkie wydarzenia.