Tak, polskie społeczeństwo stało się społeczeństwem informacyjnym. Przeszło 78% ogółu z przedstawionych wykresów, posiada przynajmniej podstawowe cyfrowe umiejętności informacyjne, a 75% komunikacyjne. Przy czym najliczniejszą grupę stanowią ci, którzy posiadają umiejętności ponadpodstawowe, bo w obu przypadkach liczą ponad 60%. W życiu codziennym powszechne stało się korzystanie nowoczesnych komunikatorów: od najmłodszych lat po osoby w podeszłym wieku. Uważa się również, że zawody związane z obsługą systemów komputerowych to przyszłość i w tym obszarze tworzą się coraz to nowsze stanowiska pracy. Przykładem mogą być stanowiska związane z obsługą sztucznej inteligencji.
Społeczeństwo informacyjne to takie, w którym najważniejsze dziedziny gospodarki to: wymiana informacji, przetwarzanie ich i tworzenie. Członkowie uważają, że informacje te mają dużą wartość, wyższą niż dobra materialne. Cechuje je również wysokorozwinięte szkolnictwo oraz usługi. Na rynkach pracy najbardziej poszukiwani są ludzie obsługujący systemy komputerowe, np. programiści. Powszechne jest korzystanie z nowoczesnych środków komunikacji.