Błędy w przedstawionych podaniach:
– występowanie sformułowań potocznych, np.: byłoby fajnie,
– błędne zwroty grzecznościowe, np. Szanowna Pani Dyrektor Aniu;
– niewłaściwe zwroty do adresata, np.: Czy Pan Dyrektor sobie to wyobraża?
– nierzeczowe uzasadnienie swojej prośby, np.: Byłoby to dla mnie męczące, lubię pospać.
Przeredagowane podania:
Szanowny Panie Dyrektorze,
Zwracam się do Pana z prośbą o podzielenie mi miejsca w internacie.
Proszę o to, ponieważ mieszkam za daleko i miałbym problem z codziennym dojazdem do szkoły. Ponadto w mojej miejscowości autobusy kursują jedynie rano, więc nie miałbym możliwości powrotu do domu. Uprzejmie proszę o pozytywne rozpatrzenie mojego podania.
Z poważaniem
XYZ
Szanowna Pani Dyrektor,
Zwracam się z uprzejmą prośbą o dofinansowanie zakupu audiobooków i tabletów do biblioteki szkolnej. Swoją prośbę uzasadniam tym, że nowoczesne urządzenia ułatwiłyby naukę wielu uczniom, także mi, zwłaszcza teraz, kiedy przygotowuję się do olimpiady historycznej.
Będę wdzięczna za pozytywne rozpatrzenie mojej prośby.
Z wyrazami szacunku
XYZ
Pamiętaj o zastosowaniu oficjalnego stylu.