a) Na początku, przed stworzeniem, była tylko pusta ziemia, bezmiar wód i ciemność.
b) W przeczytanym fragmencie kolejność stwarzania elementów przedstawia się w następujący sposób:
1. Oddzielenie ciemności od światła.
2. Stworzenie sklepienia niebieskiego.
3. Stworzenie roślinności oraz lądu.
4. Stworzenie ciał niebieskich.
5. Stworzenie zwierząt wodnych i podniebnych.
6. Stworzenie zwierząt lądowych, w tym człowieka.
c) Autor opisuje, że Bóg patrzył na to, co stworzył, i widział, że było dobre. Stosunek Boga do tego, co stworzył, jest pozytywny i pełen zadowolenia.
d) Bóg wyznaczył kobiecie i mężczyźnie różne role. Kobieta (Ewa) została stworzona jako towarzyszka i pomoc dla mężczyzny (Adama). Mają oni być odpowiedzialni za rozmnażanie się i zapełnienie ziemi oraz za opiekę nad stworzeniem.
e) Autor nie podaje konkretnego czasu zakończenia dzieła stworzenia. Jednak siódmy dzień, w którym Bóg odpoczął, jest uważany za moment zamknięcia procesu stwarzania.
f) Proces stwarzania świata zakończył się odpoczynkiem Boga w siódmym dniu. Bóg pobłogosławił ten dzień i uczynił go świętym, aby ludzie również mogli odpocząć i oddawać cześć Bogu.
Biblijna opowieść o stworzeniu świata znajduje się w Księdze Rodzaju, pierwszej księdze Biblii. Opisuje ona, jak według wierzeń religijnych judaizmu, chrześcijaństwa i islamu, Bóg stworzył świat i wszystko, co się w nim znajduje. Opowieść o stworzeniu świata jest często interpretowana w sposób symboliczny i metaforyczny, a nie dosłowny. Ma na celu przekazanie teologicznych i moralnych nauk, takich jak rola człowieka w świecie, relacja człowieka z Bogiem i odpowiedzialność człowieka za opiekę nad stworzeniem.