To zadanie wymaga od ciebie wyjaśnienia, jaką funkcję w poezji skamandrytów pełniło wprowadzanie do utworów słownictwa potocznego, odwołując się do wybranych utworów.
W poezji skamandrytów, np. w wierszach Tuwima i Słonimskiego, słownictwo potoczne pełniło kluczową rolę w przybliżaniu poezji do codziennej mowy przeciętnego odbiorcy, a co więcej minimalizowało dystans między poetą a czytelnikiem. Wykorzystanie kolokwializmów, takich jak „Pusta heca!” czy „Wesoło w czubie i w piętach”, miało na celu nie tylko zrozumienie wiersza przez obiorców, ale również wyrażało bunt przeciwko konwencjom i wywoływało społeczne reakcje na poezję. W „Ranyjulek” Tuwima czy „Czarnej wiośnie” Słonimskiego, język potoczny podkreślał silne powiązanie z „prostymi ludźmi” i odrzucenie przestarzałego języka poetyckiego, co miało odzwierciedlać nowy porządek społeczny i literacki.
Zadanie 1
38Zadanie 3
38Zadanie 3
42Zadanie 3
49Pytanie 2
61Zadanie 3
61Zadanie 9
89Zadanie zadanie podsumowujące 5
90Zadanie zadanie podsumowujące 6
91Zadanie 8
96Zadanie zadanie podsumowujące 2
97Zadanie 7
112Zadanie 11
120Zadanie 2
124Zadanie 3
125Zadanie 5
126Zadanie 2
134Zadanie 8
136Zadanie 2
144Zadanie 5
144Zadanie 7
144Zadanie zadanie podsumowujące 2
146Zadanie 2
152Pytanie 3
152Zadanie 5
152Zadanie 1
158Zadanie 2
158Zadanie 4
158Zadanie 6
158Zadanie 7
159Zadanie zadanie po obejrzeniu filmu 4
193Zadanie 1
203Pytanie 12
210Zadanie 8
215Zadanie zadanie do całej lektury 1
218Pytanie 2
232Zadanie 3
243Zadanie 4
277Zadanie 7
282Zadanie 11
282Zadanie zadanie do całej lektury 1
285