To zadanie wymaga od ciebie określenia, w jaki sposób poeta tworzy w wierszu nastrój intymności.
Autor buduje intymność przez szczegółowy opis scenografii towarzyszącej zakochanym. Malinowy gąszcz staje się ich prywatną kryjówką, odkrywają tam detale, na które normalnie nie zwracają uwagi, np. sok z malin na dłoniach czy owady. Ta sceneria stwarza atmosferę intymności, a także erotyzmu poprzez subtelne aluzje do zmysłowych doznań i dotykowych pieszczot.
Balladę „W malinowym chruśniaku” Bolesława Leśmiana znajdziesz w podręczniku na stronach 290-291.
Zadanie 1
38Zadanie 3
38Zadanie 3
42Zadanie 3
49Pytanie 2
61Zadanie 3
61Zadanie 9
89Zadanie zadanie podsumowujące 5
90Zadanie zadanie podsumowujące 6
91Zadanie 8
96Zadanie zadanie podsumowujące 2
97Zadanie 7
112Zadanie 11
120Zadanie 2
124Zadanie 3
125Zadanie 5
126Zadanie 2
134Zadanie 8
136Zadanie 2
144Zadanie 5
144Zadanie 7
144Zadanie zadanie podsumowujące 2
146Zadanie 2
152Pytanie 3
152Zadanie 5
152Zadanie 1
158Zadanie 2
158Zadanie 4
158Zadanie 6
158Zadanie 7
159Zadanie zadanie po obejrzeniu filmu 4
193Zadanie 1
203Pytanie 12
210Zadanie 8
215Zadanie zadanie do całej lektury 1
218Pytanie 2
232Zadanie 3
243Zadanie 4
277Zadanie 7
282Zadanie 11
282Zadanie zadanie do całej lektury 1
285