To zadanie wymaga od ciebie analizy znaczenia braku interpunkcji w wierszach Czechowicza, uwzględniając wypowiedź Michała Sprusińskiego, który twierdzi, że przekreślenie interpunkcji spełnia funkcję rygorystyczną i zobowiązuje czytelnika do aktywnej lektury, co oznacza, że poeta odwołuje się do intuitywności czytelnika, nakazując rygor formy i wprowadzając dynamiczną płynność obrazów.
Brak interpunkcji w wierszach Czechowicza sprawia, że czytelnik musi aktywnie interpretować tekst, używając własnej intuicji do organizowania dynamicznie zmieniających się obrazów. Michał Sprusiński podkreśla, że pozorna dezorganizacja wynika z rygorystycznej formy twórczości Czechowicza, który jako twórca ukrytych sensów zmusza czytelnika do samodzielnego ich odkrywania. Utwory Czechowicza, pozbawione tradycyjnych znaków interpunkcyjnych, nabierają wieloznaczności i otwartości na różne interpretacje. Na przykład, w utworze „żal”, „nagość” może być postrzegana zarówno jako „płomień miłości”, jak i jako symbol tragedii. Podobnie, w „na wsi” różne ujęcia interpunkcyjne mogą zmieniać znaczenie wersów, co ilustruje złożoność i bogactwo poezji Czechowicza.
Zadanie 1
38Zadanie 3
38Zadanie 3
42Zadanie 3
49Pytanie 2
61Zadanie 3
61Zadanie 9
89Zadanie zadanie podsumowujące 5
90Zadanie zadanie podsumowujące 6
91Zadanie 8
96Zadanie zadanie podsumowujące 2
97Zadanie 7
112Zadanie 11
120Zadanie 2
124Zadanie 3
125Zadanie 5
126Zadanie 2
134Zadanie 8
136Zadanie 2
144Zadanie 5
144Zadanie 7
144Zadanie zadanie podsumowujące 2
146Zadanie 2
152Pytanie 3
152Zadanie 5
152Zadanie 1
158Zadanie 2
158Zadanie 4
158Zadanie 6
158Zadanie 7
159Zadanie zadanie po obejrzeniu filmu 4
193Zadanie 1
203Pytanie 12
210Zadanie 8
215Zadanie zadanie do całej lektury 1
218Pytanie 2
232Zadanie 3
243Zadanie 4
277Zadanie 7
282Zadanie 11
282Zadanie zadanie do całej lektury 1
285