Wykorzystując ilustrację, wyznacz częstotliwość i prędkość fal, wiedząc, że żaglówki dzieli l = 7,5 m, powracają do tego samego położenia po t = 1,25 s, oraz że obie żaglówki wznoszą się i opadają w tym samym momencie.
Dane:
l = 7,5 m
t = 1,25 s
Z ilustracji wynika, że długość fali to:
Żaglówka wraca do położenia po 1,25 s, czyli okres to: T = 1,25 s
Częstotliwość fali to odwrotność okresu:
Prędkość fali to iloraz długości fali i jej okresu:
Odpowiedź: Częstotliwość fali to 0,8 Hz, a jej prędkość wynosi 3
Długość fali to odległość np. pomiędzy dwoma sąsiednimi grzbietami. Przyjrzyj się ilustracji – aby jedna z żaglówek dotarła do drugiej, musiałaby pokonać dwa grzbiety, czyli żaglówki dzieli dwukrotność długości fali. Częstotliwość to odwrotność okresu, a okres z kolei to czas potrzebny na powrót łódki to początkowego położenia. Prędkość fali poznasz, dzieląc jej długość przez okres.
Zadanie 10.1.2.
191Zadanie 10.1.3.
191Zadanie 10.3.8.
203Zadanie 10.3.13.
203Zadanie 10.2.1.
195Zadanie 10.2.4.
196Zadanie 10.2.5.
196Zadanie 10.2.6.
196Zadanie 10.2.12.
197Zadanie 10.4.2.
208Zadanie 10.4.8.
208Zadanie 10.4.9.
209Zadanie 10.4.12.
209Zadanie 10.4.14.
209Zadanie 10.5.1.
213Zadanie 10.5.2.
213Zadanie 10.5.7.
214Zadanie 10.5.14.
216Zadanie 10.5.17.
217Zadanie 10.6.3.
225Zadanie 10.6.4.
225Zadanie 10.6.10.
226Zadanie 10.6.14.
227Zadanie 10.6.15.
227Zadanie 10.7.3.
240Zadanie 10.7.4.
241Zadanie 10.7.5.
241Zadanie 10.7.6.
241Zadanie 10.7.11.
242Zadanie 10.7.12.
242Zadanie 10.7.16.
243Zadanie 10.7.18.
243Zadanie 10.7.19.
243Zadanie 10.7.21.
244Zadanie 10.8.2.
249Zadanie 10.8.3.
249Zadanie 10.8.8.
250Zadanie 10.8.9.
250Zadanie 10.8.12.
251Zadanie 10.6.
252Zadanie 1. Piszczałki organowe
257Zadanie 2. Karetka pogotowia
275Zadanie 3. Rozchodzenie się dźwięku
259Zadanie 4. Rogi przeciwmgielne
259Zadanie 5. Pomiar prędkości dźwięku
260Zadanie 6. Klamerki
261