Jaką funkcję pełni zadane bezpośrednio adresatowi pytanie, które zostało zawarte na samym początku sloganu reklamowego? Zapisz swoje spostrzeżenia.
Pytanie ma na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnego konsumenta. Zwraca uwagę, podświadomie wywołując potrzebę odpowiedzi, a jednocześnie kieruję uwagę odbiorcy na dolegliwość potencjalnie związaną ze stanem zdrowia.
Perswazja to sztuka wpływania na odbiorcę i przekonywania go do swojego zdania i swoich racji. Spotykamy się z nią niemalże codziennie, chociażby w reklamie i polityce. Perswazja nierzadko wykorzystuje bezpośrednie odwołania do pragnień i potrzeb odbiorcy, aby zachęcić go do podjęcia jakiejś decyzji. Pytanie inicjujące to specyficzny rodzaj apostrofy, który ma na celu zwrócenie uwagi odbiorcy i zachęcenie go do podjęcia konwersacji.
Ćwiczenie 1.
120Ćwiczenie 8.
123Ćwiczenie 9.
127Ćwiczenie 7.
138Ćwiczenie 10.
140Ćwiczenie 3.
149Ćwiczenie 6.
151Ćwiczenie 1.
155Ćwiczenie 4.
157Ćwiczenie 1.
160Ćwiczenie 1.
181Ćwiczenie 9.
192Ćwiczenie 1.
194Ćwiczenie 2.
196Ćwiczenie 4.
205Ćwiczenie 6.
212Ćwiczenie 7.
212