Zastanów się, czy dolegliwości wymienione w reklamie zawsze oznaczają, że chorujemy na zespół suchego oka. Czy reklama namawia adresata do diagnozowania zespołu suchego oka? Podziel się przemyśleniami i uzasadnij swoją odpowiedź.
Nie, swędzenie i pieczenie oczu nie oznaczają zawsze zespołu suchego oka. Reklama jednak nie zachęca do zdiagnozowania problemu. Zachęca do zakupienia produktu, który załagodzi objawy dolegliwości. Gdyby reklama zachęcała do diagnozowania, byłaby reklamą społeczną.
Perswazja to sztuka wpływania na odbiorcę i przekonywania go do swojego zdania i swoich racji. Spotykamy się z nią niemalże codziennie, chociażby w reklamie i polityce. Perswazja nierzadko wykorzystuje bezpośrednie odwołania do pragnień i potrzeb odbiorcy, aby zachęcić go do podjęcia jakiejś decyzji.
Ćwiczenie 1.
120Ćwiczenie 8.
123Ćwiczenie 9.
127Ćwiczenie 7.
138Ćwiczenie 10.
140Ćwiczenie 3.
149Ćwiczenie 6.
151Ćwiczenie 1.
155Ćwiczenie 4.
157Ćwiczenie 1.
160Ćwiczenie 1.
181Ćwiczenie 9.
192Ćwiczenie 1.
194Ćwiczenie 2.
196Ćwiczenie 4.
205Ćwiczenie 6.
212Ćwiczenie 7.
212