Zastanów się, do jakich potrzeb i pragnień potencjalnych odbiorców odwołują się podane slogany.
A. Zawsze lśniące, jedwabiste włosy! – slogan odwołuje się do posiadania pięknych włosów, które są lśniące i miękkie w dotyku. Produktem może być szampon lub odżywka.
B. Zrób to dla siebie! – odbiorca chciałby zadbać o siebie, a dany produkt ma to umożliwić. Slogan może odwoływać do różnego rodzaju kremów, witamin, ubrań sportowych i wielu innych.
C. Koniec z suchą skórą! – pragnieniem odbiorcy może być nawilżona, miękka skóra. Produktem może być balsam do ciała lub krem.
Perswazja to sztuka wpływania na odbiorcę i przekonywania go do swojego zdania i swoich racji. Spotykamy się z nią niemalże codziennie, chociażby w reklamie i polityce. Perswazja nierzadko wykorzystuje bezpośrednie odwołania do pragnień i potrzeb odbiorcy, aby zachęcić go do podjęcia jakiejś decyzji.
Ćwiczenie 1.
120Ćwiczenie 8.
123Ćwiczenie 9.
127Ćwiczenie 7.
138Ćwiczenie 10.
140Ćwiczenie 3.
149Ćwiczenie 6.
151Ćwiczenie 1.
155Ćwiczenie 4.
157Ćwiczenie 1.
160Ćwiczenie 1.
181Ćwiczenie 9.
192Ćwiczenie 1.
194Ćwiczenie 2.
196Ćwiczenie 4.
205Ćwiczenie 6.
212Ćwiczenie 7.
212