A. Jestem osobą dyspozycyjną, ponieważ aktualnie mam wakacje i moje obowiązki są ograniczone do minimum. Cierpliwie realizuję każdy obowiązek i zadanie – z chęcią udzielam znajomym korepetycji, rozwiązuję też lekcje z młodszym rodzeństwem. Wykazuję się sumiennością, o czym świadczą moje wzorowe oceny w szkole. Cechuję się bardzo wysoką kulturą osobistą – jestem przewodniczącą klasy i posiadam wzorowe oceny z zachowania, moje zachowanie jest też często komplementowane i docenianie przez osoby z mojego środowiska.
B. Interesuję się literaturą, a także twórczością Mickiewicza, co potwierdzają moje wysokie wyniki w konkursach literackich, w tym dwóch związanych z twórczością Wieszcza. Jestem osobą dyspozycyjną, ponieważ aktualnie mam wakacje i moje obowiązki są ograniczone do minimum. Znam język angielski na poziomie komunikatywnym – przez okres szkoły podstawowej moje oceny z tego przedmiotu nie były niższe od 4+.
C. Potrafię nawiązać i utrzymywać dobry kontakt z dziećmi, ponieważ sam posiadam dwójkę młodszego rodzeństwa w wieku przedszkolnym. Nierzadko bawię się też z ich rówieśnikami, gdy nas odwiedzają. Cierpliwie realizuję każdy obowiązek i zadanie – z chęcią udzielam znajomym korepetycji, rozwiązuję też lekcje z młodszym rodzeństwem. Z konsekwencją uczę się najtrudniejszych zagadnień szkolnych. Potrafię dobrze interpretować tekst pisany – udzielam się w kółku teatralnym, osiągam też wysokie wyniki w konkursach recytatorskich.
D. Jestem młodą osobą (ukończyłem właśnie VII klasę szkoły podstawowej), dyspozycyjną, ponieważ aktualnie trwają wakacje, a nie planuję żadnych wyjazdów. Jestem także energiczny i zorganizowany. Od IV klasy pełnię różne funkcje klasowe i szkolne, a w czerwcu ukończyłem kadencję przewodniczącego szkoły.
E. Jestem osobą cierpliwą i spokojną. W wolnym czasie oddaję się czytaniu, szyciu z włóczki lub origami. Doceniam dobrą literaturę i pasjonuję się sztuką, a dzięki temu połączeniu zainteresowałem się kaligrafią. W zeszłym roku zostałem wyróżniony w wojewódzkim konkursie starannego pisma oraz wygrałem miejski konkurs pisania ze słuchu.
F. Gram dobrze w piłkę nożną i od trzech lat reprezentuję szkołę oraz lokalny klub sportowy w swojej kategorii wiekowej. Dzięki uczestnictwu w zajęciach SKS oraz treningach pozaszkolnych znam wiele technik i ćwiczeń. Trójka młodszego rodzeństwa nauczyła mnie cierpliwości do dzieci, potrafię też przyjaźnie odnosić się do młodszych ode mnie osób dzięki częstym zabawom z rówieśnikami moich braci i sióstr.
List motywacyjny to dokument, który dołączamy do CV, aplikując do pracy, na wolontariat, do szkoły etc. Stanowi opis naszych cech, doświadczenia i atutów. List motywacyjny stanowi uzupełnienie życiorysu. Dodatkowo przekonuje adresata aplikacji do podjęcia z nami współpracy. List motywacyjny to użytkowa forma wypowiedzi. Ma oficjalny charakter, jest adresowany do osoby, która rozpatrzy naszą kandydaturę na dane stanowisko. Z uwagi na swój charakter ta forma wypowiedzi ma cechy zarówno podania, jak i autoprezentacji. Charakterystyczne dla podania jest użycie argumentów motywujących naszą prośbę o przyjęcie na stanowisko. Charakterystyczne dla autoprezentacji jest wskazanie szczególnych cech, które wyróżniają nas na tle innych kandydatów i sprawiają, że dobrze sprawdzimy się na stanowisku, na które aplikujemy. Ważne jest też wskazanie, to swoją osobą i swoją pracą wniesiemy do miejsca, w którym chcemy uczyć się lub pracować.