Zastanów się nad perswazyjną funkcją podanych sformułowań. Jakie efekt można odnieść, stosując je w reklamach?
niebiańsko miękki mus – przekonanie odbiorcy do dobrej jakości produktu.
drogocenny jedwab – ukazanie dużej wartości produktu.
idealne połączenie – przedstawienie bezbłędnej kombinacji, która zadowoli konsumentów.
rozpieszczać – słowo „rozpieszczać”, najczęściej w odniesieniu do działań na samym sobie będzie pozytywnie kojarzyć się konsumentom, którzy poczują, że dobrze potraktują siebie samych, nabywając produkt.
Perswazja to sztuka wpływania na odbiorcę i przekonywania go do swojego zdania i swoich racji. Spotykamy się z nią niemalże codziennie, chociażby w reklamie i polityce.
Ćwiczenie 1.
120Ćwiczenie 8.
123Ćwiczenie 9.
127Ćwiczenie 7.
138Ćwiczenie 10.
140Ćwiczenie 3.
149Ćwiczenie 6.
151Ćwiczenie 1.
155Ćwiczenie 4.
157Ćwiczenie 1.
160Ćwiczenie 1.
181Ćwiczenie 9.
192Ćwiczenie 1.
194Ćwiczenie 2.
196Ćwiczenie 4.
205Ćwiczenie 6.
212Ćwiczenie 7.
212