Jakie pierwowzory sparafrazowali autorzy haseł reklamowych? Pomyśl nad elementami znanych dzieł literackich.
A. Wers z wiersza „Fortepian Chopina” C. K. Norwida.
B. „W osiemdziesiąt dni dookoła świata”.
C. „Blaszany bębenek” – powieść G. Grassa.
D. „Przeminęło z wiatrem”
E. „Jądro ciemności”
Parafraza tekstu to przekształcenie przy jednoczesnym zachowaniu sensu, innymi słowy: zmiana formy przy zachowaniu treści. Parafraza może stanowić zabieg literacki lub element dialogu między dziełami sztuki. Może być także elementem reklamy i marketingu.
Ćwiczenie 1.
120Ćwiczenie 8.
123Ćwiczenie 9.
127Ćwiczenie 7.
138Ćwiczenie 10.
140Ćwiczenie 3.
149Ćwiczenie 6.
151Ćwiczenie 1.
155Ćwiczenie 4.
157Ćwiczenie 1.
160Ćwiczenie 1.
181Ćwiczenie 9.
192Ćwiczenie 1.
194Ćwiczenie 2.
196Ćwiczenie 4.
205Ćwiczenie 6.
212Ćwiczenie 7.
212