Po porównaniu obu typów mediów lepsze wydają mi się ogłoszenia internetowe. Nie są one jednak bez wad. Poniżej zaprezentuję porównanie, który służy zarazem za uzasadnienie mojego zdania.
a) drobne ogłoszenia zamieszczane w Internecie stają się ogłoszeniami ogólnodostępnymi, ponieważ każdy może wyszukać stronę i przejrzeć ją. Prowadzi to do nieporozumień i straty czasu.
b) z drugiej strony wydaje się, że więcej osób korzysta obecnie z Internetu – nawet starsi ludzie potrafią już poruszać się po sieci,
c) komunikacja w Internecie jest łatwiejsza, a wewnętrzne komunikatory na portalach sprawiają, że nie będziemy zasypywani setkami telefonów,
d) nasze ogłoszenia mogą udostępniać nasi znajomi i rodzina, co w przypadku prasy tradycyjnej jest niemożliwe,
e) popularność kolorowej prasy spada właściwie z dnia na dzień.
Ogłoszenie piszemy, aby kogoś o czymś zawiadomić lub kogoś do czegoś zachęcić. Możemy też informować o chęci kupna lub sprzedaży. Warto dbać o stronę graficzną ogłoszeń, aby przykuć uwagę odbiorcy. Ogłoszenia możemy umieszczać w różnych miejscach – w prasie, w Internecie, na murach i budynkach.