Najpierw wymień elementy krajobrazu wyspy opisanej w wierszu. Następnie zastanów się, dlaczego zostały one zapisane wielką literą i wyjaśnij ich znaczenie.
„drzewo Słusznego Domysłu”, „drzewo Zrozumienia”, „…źródło Ach Więc To Tak”, „Dolina Oczywistości”, „jezioro Głębokiego Przekonania”, „Pewność Niewzruszona”, „Istota Rzeczy”. Zapisanie tych elementów krajobrazu wielką literą sugeruje, że są to ich nazwy własne, a jednocześnie skupia uwagę czytelnika właśnie na tych wyrażeniach.
Wyrażenia zapisane wielką literą na pierwszy rzut oka wydają się po prostu nazwami własnymi rzek, jezior i drzew rosnących na wyspie. Pełnią jednak też ważniejszą funkcję – dzięki temu zabiegowi czytelnik zwraca na nie uwagę i domyśla się, że są to pojęcia ważne dla zrozumienia sensu wiersza.
Ćwiczenie 1
46Ćwiczenie 1.
69Ćwiczenie 3.
69Ćwiczenie 4.
69Ćwiczenie 5.
69Ćwiczenie 6.
69Zadanie 3.
81Ćwiczenie 1.
182