Karykatura Thomasa Rowlandsona przedstawiająca Napoleona po bitwie pod Lipskiem, znanej również jako Bitwa Narodów, ukazuje go jako rozczarowanego i osłabionego przywódcę. Jego postać jest wycieńczona i przygarbiona, wydaje się być wyczerpana po trudach bitwy. Przedstawienie Bonapartego jako przybitego i osłabionego lidera sugeruje, że jego ambicje i ekspansjonizm przyniosły klęskę i sprowadziły na nieszczęście.
Odbiciem cesarza jest szkielet, który w tej samej pozycji siedzi naprzeciw pokonanego dowódcy, co symbolizuje rychłą śmierć rewolucji i Francji. Tłem obrazu jest pościg armii koalicji antynapoleońskiej za uciekającymi oddziałami francuskimi, co podkreśla porażkę Napoleona. Ten obraz można interpretować jako krytykę i negatywną ocenę działań Bonapartego, gdyż artysta wyraża tu przekonanie, że wojny napoleońskie były egoistyczne, prowadzone na szkodę narodów, przynoszą tylko zniszczenie i cierpienie.
Ocena artystyczna przedstawiona w karykaturze jest jednym z przykładów szerokiego spektrum opinii na temat Napoleona i jego działań wojennych, które wywoływały zarówno podziw, jak i krytykę w zależności od perspektywy i interesów poszczególnych grup społecznych i narodów.