Największymi inwestycjami infrastrukturalnymi II RP były:
· Centralny Okręg Przemysłowy — zainicjowany w 1936 r., miał na celu rozwój przemysłu ciężkiego w Polsce poprzez stworzenie konglomeratu fabryk i zakładów, co pozwoliłoby na zwiększenie wydajności i obniżenie kosztów produkcji.
· Budowa Portu Gdynia — rozpoczęta w 1920 r., miała na celu stworzenie nowoczesnego portu handlowego, który miał konkurować z portami niemieckimi i rosyjskimi w regionie.
· Budowa zapory wodnej w Różanie — rozpoczęta w 1931 r., miała na celu zabezpieczenie przyległych terenów przed powodziami oraz zapewnienie wody pitnej dla mieszkańców okolicznych miast.
Inwestycje te zostały rozpoczęte z różnych powodów, ale głównym celem było rozwijanie gospodarki kraju i zwiększenie jego potencjału. Centralny Okręg Przemysłowy miał pomóc w modernizacji i rozwoju przemysłu ciężkiego, co było ważne dla obronności kraju i zwiększenia jego siły. Budowa Portu Gdynia miała na celu zwiększenie możliwości handlowych kraju i zabezpieczenie dostaw surowców, a budowa zapory wodnej w Różanie miała na celu ochronę ludności przed powodziami i zapewnienie wody pitnej dla mieszkańców regionu.
W okresie międzywojennym Polska przeżywała szybki rozwój gospodarczy, a państwo podejmowało szereg inwestycji infrastrukturalnych, które miały na celu rozwój gospodarczy kraju oraz zwiększenie jego potencjału obronnego. Inwestycje te były skoncentrowane głównie wokół modernizacji i rozbudowy przemysłu ciężkiego oraz rozwoju transportu i komunikacji. Centralny Okręg Przemysłowy, Port Gdynia i zapora wodna w Różanie to tylko niektóre z wielu inwestycji, które pozwoliły na modernizację kraju i jego rozwój.