W grafikach Zofii Stryjeńskiej, nawiązania do twórczości ludowej często pojawiają się w postaci motywów dekoracyjnych, takich jak geometryczne wzory, kwiaty czy zwierzęta. Przykładem może być ilustracja do "Bajek Polskich" z 1921 roku, gdzie artystka umieściła w tle motyw koguta i kurki, a na pierwszym planie postacie ludowe w strojach regionalnych. Ponadto, w innych jej pracach można dostrzec motywy ludowe, takie jak hafty, które artystka umieszczała w kompozycjach jako element dekoracyjny.
Zofia Stryjeńska była artystką o silnie zakorzenionych tradycjach narodowych i chętnie nawiązywała w swojej twórczości do kultury ludowej. W swoich dziełach łączyła elementy folkloru, sztuki ludowej i stylu art déco. Uważała, że sztuka powinna stanowić wyraz narodowej tożsamości i być związana z kulturą swojego kraju. W ten sposób artystka stała się jednym z głównych przedstawicieli polskiego modernizmu.