Przedstawienie Leszczyńskiego w stroju pielgrzyma mogło mieć symboliczne znaczenie. Pielgrzymka była postrzegana jako akt pobożności, pokory i oddania się woli Bożej. Obrazowanie Leszczyńskiego jako pielgrzyma mogło podkreślać jego religijność, moralną siłę i oddanie wierze katolickiej. W kontekście działań dyplomacji francuskiej obraz ten mógł mieć na celu wzmacnianie wizerunku Leszczyńskiego jako pobożnego i szanowanego przywódcy, który zdobył poparcie Kościoła katolickiego. Może to być także sposób na pokazanie Leszczyńskiego jako sojusznika Francji i jego wierności wobec francuskich interesów, ponieważ Stanisław Leszczyński był księciem Lotaryngii i Baru — posiadłości francuskich, a także teściem króla Francji Ludwika XV, który poślubił jego córkę — Marię Leszczyńską. W świetle tych faktów można zauważyć, że prowadzenie dyplomacji mającej na celu wzmocnienie prestiżu i wpływów Leszczyńskiego było dla Francji inwestycją. W ten sposób król francuski chciał zapewnić sobie sojusznika na wschodzie Europy, który pomógłby w konflikcie z Habsburgami.
Jean Baptiste Oudry był znanym francuskim malarzem, specjalizującym się w przedstawianiu realistycznych i precyzyjnych obrazów zwierząt, często umieszczając je w naturalnym otoczeniu. Jego prace były cenione za dokładność w oddawaniu szczegółów anatomicznych i tekstur futer.