Na podstawie zaleceń podanych przez Piramowicza można wywnioskować, że członkowie KEN (Komisji Edukacji Narodowej) przede wszystkim podkreślali znaczenie aktywności fizycznej i ruchu dla rozwoju dzieci. Zalecenie dotyczące zabaw na otwartym powietrzu i zachęta do biegu wskazują na dążenie do zapewnienia dzieciom warunków, które uważane były za niezbędne dla ich zdrowia i prawidłowego rozwoju.
Ponadto, zalecenie dotyczące nauki pływania wskazuje na przekonanie, że dzieci powinny nabywać praktyczne umiejętności, które mogą być przydatne w życiu codziennym i w sytuacjach awaryjnych. Z kolei wprowadzenie elementów żołnierskich, takich jak musztra i marsze, sugeruje, że członkowie KEN mogli doceniać wartość dyscypliny i porządku jako cech przydatnych w służbie dla kraju.
Komisja Edukacji Narodowej (KEN) została utworzona 14 października 1773 roku i była pierwszym ministerstwem oświaty na świecie. Jej powstanie było związane z reformami wprowadzonymi przez króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. KEN miała za zadanie nadzorować i rozwijać system edukacji w Polsce, a jej działania miały na celu poprawę jakości nauczania, podniesienie poziomu wykształcenia oraz kształtowanie postaw patriotycznych wśród młodego pokolenia.