W tym zadaniu musisz wyjaśnić, dlaczego Antoni Libera zdecydował się wpleść w swój utwór motyw mistrza i ucznia.
We fragmencie „Madame” Antoniego Libery, można dostrzec pewne elementy charakterystyczne dla schematu powieści inicjacyjnej.
Główny bohater, który jest nauczycielem, spotyka jednego ze swoich byłych uczniów, co rozpoczyna narrację i wprowadza czytelnika do świata bohatera. Spotkanie z uczniem staje się dla bohatera swoistym wezwaniem do przygody. Uczeń staje się katalizatorem dla głównego bohatera, prowokując go do refleksji nad przeszłością. Dialog między bohaterem a uczniem to swoiste przejście przez próby, gdzie bohater musi zmierzyć się z pytaniami ucznia i spojrzeć na swoje życie z nowej perspektywy. Ten dialog i wspomnienia stanowią dla bohatera rodzaj inicjacji, gdzie staje w obliczu prawdy o swoim życiu i wpływie, jaki miał na innych.
Wprowadzenie motywu mistrza i ucznia może służyć jako narzędzie literackie do rozwinięcia tematów związanych z nauczaniem, przekazywaniem doświadczenia, poszukiwaniem prawdy oraz refleksją nad przeszłością i kształtowaniem mitów.
Zadanie 3.
55Zadanie 1.
59Zadanie 5.
60Zadanie 2.2.
75Zadanie 2.10.
75Zadanie 2.
82Zadanie 4.
82Zadanie 5.
85Zadanie 12.
86Zadanie 2.
90Zadanie 3.
90Zadanie 5.
90Zadanie 1.7.
104Zadanie 1.10.
104Zadanie 2.5.
105Zadanie 1.1.
113Zadanie 1.7.
114Zadanie 2.3.
114Zadanie 2.4.
115Zadanie 2.6.
115Zadanie 3.1.
116Zadanie 3.2.
116Zadanie 3.3.
116Zadanie 3.4.
116Zadanie 1.2.
145Zadanie 1.10.
146Zadanie 1.
196Zadanie 5.
196Zadanie 1.1.
203Zadanie 1.3.
204Zadanie 1.8.
213Zadanie 1.11
213Zadanie 1.2.
230Zadanie 1.7.
230Zadanie 2.4.
231Zadanie 2.5.
231Zadanie 2.7.
231Zadanie 4.
240Zadanie 2.5.
292Zadanie 1.5.
298Zadanie 2.1.
299Zadanie 1.
302Zadanie 5.
302Zadanie 1.
305Zadanie 2.
305Zadanie 3.
305Zadanie 2.1.
322Zadanie 2.3.
328Zadanie 2.3.
346Zadanie 2.6.
346Zadanie 1.2.
355Zadanie 1.7.
355Zadanie 2.1.
356Zadanie 2.2.
356Zadanie 2.3.
356Zadanie 1.1.
363Zadanie 1.11.
381