W tym zadaniu musicie przedstawić własne opinie na temat sposobów komunikowania się z innymi ludźmi.
Przykładowe rozwiązanie
Postawa „Chęć mieć rację”
Zalety:
– Może prowadzić do pewności siebie i wiary w swoje przekonania.
– Pomaga w utrzymaniu konsekwencji w myśleniu i działaniu.
– Przyczynia się do rozwoju umiejętności argumentacji.
Wady:
– Może prowadzić do uporu i braku elastyczności.
– Tworzy barierę dla otwartości na inne perspektywy.
– Ryzyko konfliktów interpersonalnych i trudności w nawiązywaniu relacji.
Postawa „Chcę mieć relacje”
Zalety:
– Sprzyja empatii i zrozumieniu innych.
– Tworzy atmosferę współpracy i otwartości.
– Pomaga w budowaniu trwałych i satysfakcjonujących relacji.
Wady:
– Może prowadzić do kompromisów, które nie zawsze są korzystne.
– Niesie ryzyko utraty własnego głosu i identyfikacji.
Czy możliwe jest funkcjonowanie, które łączy chęć mieć rację z budowaniem udanych relacji? Oczywiście! Kluczowe jest znalezienie równowagi między wyrażaniem swoich przekonań a szacunkiem i zrozumieniem dla opinii innych. Otwartość na dialog, gotowość do nauki od innych i umiejętność szukania wspólnych rozwiązań mogą sprzyjać harmonijnym relacjom.
Podczas dyskusji w klasie można zadać pytania dotyczące doświadczeń związanych z tymi dwiema metodami komunikacji, zademonstrować sytuacje konfliktowe i wspólnie poszukać rozwiązań, które integrują elementy obu podejść. Ważne jest zrozumienie, że skuteczna komunikacja to proces dynamiczny, a umiejętność dostosowania się do różnych sytuacji i ludzi może być kluczowa dla budowania satysfakcjonujących relacji.
Zadanie 3.
55Zadanie 1.
59Zadanie 5.
60Zadanie 2.2.
75Zadanie 2.10.
75Zadanie 2.
82Zadanie 4.
82Zadanie 5.
85Zadanie 12.
86Zadanie 2.
90Zadanie 3.
90Zadanie 5.
90Zadanie 1.7.
104Zadanie 1.10.
104Zadanie 2.5.
105Zadanie 1.1.
113Zadanie 1.7.
114Zadanie 2.3.
114Zadanie 2.4.
115Zadanie 2.6.
115Zadanie 3.1.
116Zadanie 3.2.
116Zadanie 3.3.
116Zadanie 3.4.
116Zadanie 1.2.
145Zadanie 1.10.
146Zadanie 1.
196Zadanie 5.
196Zadanie 1.1.
203Zadanie 1.3.
204Zadanie 1.8.
213Zadanie 1.11
213Zadanie 1.2.
230Zadanie 1.7.
230Zadanie 2.4.
231Zadanie 2.5.
231Zadanie 2.7.
231Zadanie 4.
240Zadanie 2.5.
292Zadanie 1.5.
298Zadanie 2.1.
299Zadanie 1.
302Zadanie 5.
302Zadanie 1.
305Zadanie 2.
305Zadanie 3.
305Zadanie 2.1.
322Zadanie 2.3.
328Zadanie 2.3.
346Zadanie 2.6.
346Zadanie 1.2.
355Zadanie 1.7.
355Zadanie 2.1.
356Zadanie 2.2.
356Zadanie 2.3.
356Zadanie 1.1.
363Zadanie 1.11.
381