W tym poleceniu musisz opisać wpływ języka wiersza na jego wymowę.
Forma gramatyczna czasowników w wierszu jest zdecydowanie związana z interpretacją tekstu. Podmiot liryczny opisuje różne aspekty życia i otoczenia, używając czasowników w czasie przeszłym. Jest to szczególnie widoczne w zdaniach takich jak „stwarzałem siebie”, „budowałem życie”, „uczyłem się w nocy i w dzień” itp.
Użycie czasowników niedokonanych w wierszu W środku życia Tadeusza Różewicza sugeruje, że opisane działania i procesy nadal trwają lub pozostają otwarte. To może sugerować, że osoba mówiąca wciąż jest zaangażowana w konstruowanie swojego życia i kontynuuje proces odkrywania i dojrzewania. Może również sugerować, że refleksje nad życiem są trwającym procesem, który nie ma końca.
Budowa wiersza, jego styl, język i użyta forma gramatyczna czasowników mają znaczący wpływ na interpretację tekstu. W przypadku wiersza W środku życia Tadeusza Różewicza, forma czasowników odgrywa istotną rolę w przekazywaniu przesłania wiersza.
Zadanie 3.
55Zadanie 1.
59Zadanie 5.
60Zadanie 2.2.
75Zadanie 2.10.
75Zadanie 2.
82Zadanie 4.
82Zadanie 5.
85Zadanie 12.
86Zadanie 2.
90Zadanie 3.
90Zadanie 5.
90Zadanie 1.7.
104Zadanie 1.10.
104Zadanie 2.5.
105Zadanie 1.1.
113Zadanie 1.7.
114Zadanie 2.3.
114Zadanie 2.4.
115Zadanie 2.6.
115Zadanie 3.1.
116Zadanie 3.2.
116Zadanie 3.3.
116Zadanie 3.4.
116Zadanie 1.2.
145Zadanie 1.10.
146Zadanie 1.
196Zadanie 5.
196Zadanie 1.1.
203Zadanie 1.3.
204Zadanie 1.8.
213Zadanie 1.11
213Zadanie 1.2.
230Zadanie 1.7.
230Zadanie 2.4.
231Zadanie 2.5.
231Zadanie 2.7.
231Zadanie 4.
240Zadanie 2.5.
292Zadanie 1.5.
298Zadanie 2.1.
299Zadanie 1.
302Zadanie 5.
302Zadanie 1.
305Zadanie 2.
305Zadanie 3.
305Zadanie 2.1.
322Zadanie 2.3.
328Zadanie 2.3.
346Zadanie 2.6.
346Zadanie 1.2.
355Zadanie 1.7.
355Zadanie 2.1.
356Zadanie 2.2.
356Zadanie 2.3.
356Zadanie 1.1.
363Zadanie 1.11.
381