W tym zadaniu musicie podjąć się dyskusji na temat tworzenia sztuki w kontekście popularyzacji określonych wizji otaczającego nas świata.
Istnieją sytuacje i okoliczności, w których tworzenie sztuki zaangażowanej w propagowanie określonej wizji świata może być uzasadnione.
Sztuka zaangażowana może pełnić funkcję narzędzia do budzenia świadomości społecznej. Artysta może użyć swojej sztuki do zwrócenia uwagi na ważne kwestie społeczne, takie jak nierówność, dyskryminacja, kryzysy humanitarne czy ekologiczne.
Sztuka może służyć jako forma krytyki społecznej, ukazując niesprawiedliwości, niewłaściwości czy nierealizowanie wartości społecznych. Tworzenie dzieł, które podważają istniejący status quo, może pobudzać do refleksji i prowokować dialog.
Sztuka zaangażowana może edukować społeczeństwo na temat istotnych problemów, dostarczając informacji i perspektyw, które mogą być mniej dostępne w innych formach komunikacji. To może być szczególnie istotne w kontekście trudnych tematów, które wymagają głębszego zrozumienia.
Tworzenie sztuki związanej z daną wizją świata może być dla artysty formąwyrażania tożsamości kulturowej. Może to pomóc w zachowaniu, rozwijaniu i dzieleniu się dziedzictwem kulturowym oraz ukazywaniu różnorodności perspektyw.
Sztuka zaangażowana może działać jako katalizator zmian społecznych. Przez mobilizowanie ludzi do działań czy podejmowania inicjatyw społecznych, może wpływać na rzeczywiste zmiany w społeczeństwie.
Ważne jest również podjęcie dyskusji na temat ewentualnego ryzyka i wyzwań związanych z tworzeniem sztuki zaangażowanej. Należy zwrócić uwagę na subiektywność perspektyw i konieczność otwartej debaty, zachowując jednocześnie szacunek dla różnorodności opinii i wolności twórczej. Kluczowe jest, aby zrozumieć, że sztuka zaangażowana może być wielowymiarowa, a jej wartość może być oceniana w kontekście jej wpływu na społeczeństwo i otaczający świat.
Zadanie 3.
55Zadanie 1.
59Zadanie 5.
60Zadanie 2.2.
75Zadanie 2.10.
75Zadanie 2.
82Zadanie 4.
82Zadanie 5.
85Zadanie 12.
86Zadanie 2.
90Zadanie 3.
90Zadanie 5.
90Zadanie 1.7.
104Zadanie 1.10.
104Zadanie 2.5.
105Zadanie 1.1.
113Zadanie 1.7.
114Zadanie 2.3.
114Zadanie 2.4.
115Zadanie 2.6.
115Zadanie 3.1.
116Zadanie 3.2.
116Zadanie 3.3.
116Zadanie 3.4.
116Zadanie 1.2.
145Zadanie 1.10.
146Zadanie 1.
196Zadanie 5.
196Zadanie 1.1.
203Zadanie 1.3.
204Zadanie 1.8.
213Zadanie 1.11
213Zadanie 1.2.
230Zadanie 1.7.
230Zadanie 2.4.
231Zadanie 2.5.
231Zadanie 2.7.
231Zadanie 4.
240Zadanie 2.5.
292Zadanie 1.5.
298Zadanie 2.1.
299Zadanie 1.
302Zadanie 5.
302Zadanie 1.
305Zadanie 2.
305Zadanie 3.
305Zadanie 2.1.
322Zadanie 2.3.
328Zadanie 2.3.
346Zadanie 2.6.
346Zadanie 1.2.
355Zadanie 1.7.
355Zadanie 2.1.
356Zadanie 2.2.
356Zadanie 2.3.
356Zadanie 1.1.
363Zadanie 1.11.
381