Dlaczego autor decyduje się powoływać na własne odczucia?
W eseju subiektywizm i odwoływanie się do własnych doświadczeń służą kilku celom:
– Nadanie osobistego charakteru
Poprzez wyrażanie własnych emocji, myśli i refleksji autor nadaje esejowi indywidualny ton. To pomaga czytelnikowi bardziej zidentyfikować się z tekstem i poczuć więź z autorem, co może uczynić czytanie bardziej angażującym.
– Wyrażanie autentyczności
Subiektywizm i oparcie się na własnych doświadczeniach sprawiają, że tekst wydaje się bardziej autentyczny. Czytelnik odczuwa, że autor pisze z pasją i prawdziwym zaangażowaniem, co może sprawić, że treść jest bardziej przekonująca.
– Przekazanie osobistego spojrzenia
Autor używa swojego osobistego punktu widzenia, aby interpretować i analizować temat eseju. To pozwala na unikalne perspektywy i wnioski, które mogą być cenne i inspirujące dla czytelników.
– Rozwinięcie intelektualne i emocjonalne
Subiektywizm pozwala na wyrażenie zarówno intelektualnych, jak i emocjonalnych reakcji na temat. Autor może podzielić się swoim zaskoczeniem, zachwytem, niepokojem lub kontemplacją w związku z tematem eseju.
– Inspiracja do refleksji
Przywoływanie własnych doświadczeń i emocji może pobudzać czytelników do własnych rozważań i refleksji na temat tematu eseju.
W przypadku eseju Herberta opisującego Akropol, subiektywizm i odwoływanie się do własnych doświadczeń pomagają wzbogacić tekst o osobiste refleksje autora na temat podróży, kultury greckiej i sztuki. To nie tylko dostarcza informacji, ale także angażuje czytelnika emocjonalnie, zachęcając go do zastanowienia się nad własnymi uczuciami i reakcjami wobec tematu eseju.
Zadanie 3.
55Zadanie 1.
59Zadanie 5.
60Zadanie 2.2.
75Zadanie 2.10.
75Zadanie 2.
82Zadanie 4.
82Zadanie 5.
85Zadanie 12.
86Zadanie 2.
90Zadanie 3.
90Zadanie 5.
90Zadanie 1.7.
104Zadanie 1.10.
104Zadanie 2.5.
105Zadanie 1.1.
113Zadanie 1.7.
114Zadanie 2.3.
114Zadanie 2.4.
115Zadanie 2.6.
115Zadanie 3.1.
116Zadanie 3.2.
116Zadanie 3.3.
116Zadanie 3.4.
116Zadanie 1.2.
145Zadanie 1.10.
146Zadanie 1.
196Zadanie 5.
196Zadanie 1.1.
203Zadanie 1.3.
204Zadanie 1.8.
213Zadanie 1.11
213Zadanie 1.2.
230Zadanie 1.7.
230Zadanie 2.4.
231Zadanie 2.5.
231Zadanie 2.7.
231Zadanie 4.
240Zadanie 2.5.
292Zadanie 1.5.
298Zadanie 2.1.
299Zadanie 1.
302Zadanie 5.
302Zadanie 1.
305Zadanie 2.
305Zadanie 3.
305Zadanie 2.1.
322Zadanie 2.3.
328Zadanie 2.3.
346Zadanie 2.6.
346Zadanie 1.2.
355Zadanie 1.7.
355Zadanie 2.1.
356Zadanie 2.2.
356Zadanie 2.3.
356Zadanie 1.1.
363Zadanie 1.11.
381