Pierwszy rysunek:
kierunek prostopadle do płaszczyzny ilustracji, zwrot za kartkę, hantle potoczą się zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w prawo)
Drugi rysunek:
kierunek prostopadle do płaszczyzny ilustracji, zwrot przed kartkę, hantle potoczą się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo)
Trzeci rysunek:
kierunek prostopadle do płaszczyzny ilustracji, zwrot przed kartkę, hantle potoczą się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (w lewo)
Każda z hantli potoczy się tak, jak wskazuje zaznaczony wektor siły. Kierunek każdego wektora momentu siły będzie prostopadły do płaszczyzny rysunku, ponieważ wektor, który jest wynikiem iloczynu wektorowego, jest prostopadły do obydwu mnożonych wektorów. Aby określić zwrot wektora, zastosuj regułę prawej dłoni – ułóż ja na wzór „lajka” tak, aby pierwsze cztery palce były zwrócone tak, jak obraca się obiekt, kciuk wskaże Ci zwrot wektora.