Wyjaśnij, na czym polegają zastosowane tu metonimia i synekdocha pars pro toto. Omów znaczenie tych środków poetyckich dla interpretacji całego utworu. Jak wpływają one na wymowę ostatniej części wiersza, jakich znaczeń nabiera dzięki nim fakt wyrzucenia fortepianu? Zwróć też uwagę na funkcję porównania fortepianu do rozrywanego przez menady ciała Orfeusza. Gdy fortepian roztrzaskuje się na bruku warszawskim, odbiorca ma wrażenie, że wraz z końcem instrumentu kończy się też muzyka i jej kompozytor. Na szczęście dzieła Szopena pozostaną…
Zastosowana Metonimia, czyli zastąpienie jednej nazwy innąorazSynekdochapars pro toto, czyli część zastępuje całość mają na celu zwrócenie uwagi czytelnika na proces powstawania muzyki. Najważniejsze w nim jest ręka kompozytora oraz klawiatura fortepianu. Czytając te słowa ma się wrażenie, że ręka i klawiatura zlewają się w jedno. A roztrzaskany fortepian na szczęcie nie oznacza końca muzyki Szopena.
Zastosowana Metonimia, czyli zastąpienie jednej nazwy innąorazSynekdochapars pro toto, czyli część zastępuje całość mają na celu zwrócenie uwagi czytelnika na proces powstawania muzyki. Najważniejsze w nim jest ręka kompozytora oraz klawiatura fortepianu. Czytając te słowa ma się wrażenie, że ręka i klawiatura zlewają się w jedno. A roztrzaskany fortepian na szczęcie nie oznacza końca muzyki Szopena.