Rozstrzygnij, czy niejednoznaczność jest etycznym środkiem stylistycznym stosowanym w mediach.
Niejednoznaczność we współczesnych reklamach i tekstach publicystycznych budzi kontrowersje oraz bywa nieetyczna. Konsumencie mogą łatwo zostać wprowadzeni w błąd oraz podjąć niewłaściwą decyzję, niezgodną z ich pierwotnymi zamiarami. Niejednoznaczność powinna być odpowiednio uregulowana, a odbiorcy reklam powinni mieć możliwość zapoznania się z jasną i przejrzystą specyfikacją danego produktu. Reklamodawcy i publicyści niejednokrotnie sięgają po takie rozwiązania nie zastanawiając się nad tym, jakie konsekwencje mogą przynieść. Społeczeństwo musi być świadome tego, na jakie oferty się zgadza oraz jakie informacje do niego docierają i w tych aspektach nie ma miejsca na niejednoznaczność.
Przygotowując wypowiedź ustną lub pisemną na wskazany temat, pamiętaj, aby odpowiednio poprzeć argumentami swoje zdanie: Niejednoznaczność nie jest wyłącznie środkiem stosowanym z przymusu, gdy istnieje powszechna cenzura. Współcześnie chętnie stosuję ja reklamodawcy i publicyści. Czy uważasz, że taka praktyka powinna mieć miejsce? Weź pod uwagę to, ile osób może zostać wprowadzonych w błąd np. pod wpływem niejednoznacznej oferty.
Ćwiczenie 1.
25Zadanie 1.
53Zadanie 2.
53Zadanie 1.
220Zadanie 9.
220Ćwiczenie 2.
222